Science in plain Englisch

Beginn und Ende der Veranstaltung: 1. Seminartag 10:00 Uhr bis 2. Seminartag 16:30 Uhr

Evaluation 2014/2015: -

Speaker:
Alexander von Reumont
, Trainer and Lecturer in English Rhetoric and Communication Techniques, Berlin
This seminar is held in English and focuses on skills and techniques of how to plan and conduct lectures and seminars in the Anglo-American tradition. It will enable you to deliver your teaching contents in an attractive stylistical and visual manner, and to present complex subjects clearly, concisely and persuasively. It will give you advice on how to structure your lectures and seminars to gain maximum effect. Some of the questions the seminar intends to answer are: Which guiding principles of academic presentations are appropriate for international students/audiences? What are suitable teaching and learning methods for lectures in English? How can I motivate active cooperation and open discussions in the classroom? Beside the theoretical aspects of the topic, participants will be involved in numerous practical exercises and team sessions and will get in-depth feedback on their development during the seminar.

Topics:

• Appropriate guiding principles of academic presentations
  • Structuring lectures and seminars
  • The effective use of common and high-tech media
  • Creating a flexible teaching and learning atmosphere
  • Presenting witty and entertaining
  • Teaching in English confidently

Teilnahmegebühr:
EUR 599,- / EUR 649,- (für Nichtmitglieder des Deutschen Hochschulverbandes)
Leistungen: Übernachtung im Einzelzimmer mit Halbpension, Tagungsgetränke, Seminarunterlagen, DVD
Höchstteilnehmerzahl: 12

Hinweis: Falls Teilnahmegebühren nicht von der Hochschule übernommen werden, können Sie diese ggf. selbst als Werbungskosten oder Betriebsausgaben steuerlich absetzen.

Anmeldebedingungen:
Anmeldungen sind verbindlich. Bei Stornierung der Anmeldung bis zu zwei Wochen vor dem Veranstaltungstermin erheben wir eine Bearbeitungsgebühr von 25,- EURO. Danach bzw. bei Nichterscheinen des Teilnehmers berechnen wir die gesamte Tagungsgebühr. Abmeldungen müssen grundsätzlich schriftlich erfolgen. Eine Vertretung des angemeldeten Teilnehmers ist möglich.

Zeitplan:

undefinedhier als PDF zum Downloaden oder Ausdrucken