Science in plain English

Workshop

Termine

Beginn und Ende der Veranstaltung: 1. Seminartag 10:00 Uhr bis 2. Seminartag 16:30 Uhr

Speaker:
Alexander von Reumont
, Trainer and Lecturer in English Rhetoric and Communication Techniques, Berlin

This workshop is held in English and focuses on skills and techniques of how to plan and conduct lectures and seminars in the Anglo-American tradition. It will enable you to deliver your teaching contents in an attractive stylistical and visual manner, and to present complex subjects clearly, concisely and persuasively. It will give you advice on how to structure your lectures and seminars to gain maximum effect. Some of the questions the seminar intends to answer are: Which guiding principles of academic presentations are appropriate for international students/audiences? What are suitable teaching and learning methods for lectures in English? How can I motivate active cooperation and open discussions in the classroom? Beside the theoretical aspects of the topic, participants will be involved in numerous practical exercises and team sessions and will get in-depth feedback on their development during the workshop.

Topics:

• Appropriate guiding principles of academic presentations
  • Structuring lectures and seminars
  • The effective use of common and high-tech media
  • Creating a flexible teaching and learning atmosphere
  • Give entertaining and witty presentations
  • Teaching in English confidently

hier als PDF zum Downloaden oder Ausdrucken

Evaluation

Evaluation 2016/2017: 1,0

„Thank your for an engaging and interesting seminar! I very much enjoyed Mr Reumont's style of teaching and the comfortable and supportive atmosphere he created within the framework of the seminar.“

„Mir hat das Seminar mehr gebracht, als ich erwarten konnte.“

Teilnahmegebühr

EUR 599,- / EUR 649,- (für Nichtmitglieder des Deutschen Hochschulverbandes)Darin enthalten: Seminarunterlagen, eine Übernachtung im Einzelzimmer mit Frühstück, Mittagsmahlzeiten und TagungsgetränkeHöchstteilnehmerzahl: 12

Hinweis: Falls Teilnahmegebühren nicht von der Hochschule übernommen werden, können Sie diese ggf. selbst als Werbungskosten oder Betriebsausgaben steuerlich absetzen.

Anmeldebedingungen:
Anmeldungen sind verbindlich. Bei Stornierung der Anmeldung bis zu zwei Wochen vor dem Veranstaltungstermin erheben wir eine Bearbeitungsgebühr von EUR 25,-. Danach bzw. bei Nichterscheinen berechnen wir die gesamte Tagungsgebühr. Abmeldungen müssen grundsätzlich schriftlich erfolgen. Eine Vertretung der angemeldeten Person ist möglich.

Muss die Veranstaltung abgesagt werden oder müssen Teile ausfallen, werden bereits entrichtete Teilnahmegebühren entsprechend zurückerstattet. Ein weitergehender Rechtsanspruch besteht nicht. Erfüllungsort für alle Angelegenheiten ist der Sitz des Deutschen Hochschulverbandes.

Leiter Projektmanagement

Dr.phil. Ulrich Josten